Lifestyle, Moderný rodič

Únava? S našimi tipmi na ňu zabudnete!

Každá mamička mi dá za pravdu, že únava je asi najskloňovanejšie slovo väčšiny žien na materskej. Často sa to ale týka aj oteckov. Malé čertík nás občas v noci skrátka vyspať nenechá a aj napriek tomu musíme byť ďalší deň v rámci možnosť „funkční“.

Niekedy si ale stačí len trochu pomôcť a hneď sa budete cítiť lepšie. Poradíme vám, ako zatočiť s únavou!

Melatonín

Ide o hormón vylučovaný malou žľazou v mozgu, ktorý pomáha regulovať spánkové cykly. Preto sa často odporúča ľuďom, ktorí veľa lietajú v rôznych časových pásmach.

Je teda jednou z možností, ako zahnať únavu. Pomôže vám ľahšie zaspať. Ak sa však chcete vyhnúť akýmkoľvek chemickým látkam, existujú aj iné možnosti.

Levanduľa

Krásna fialová farba, úžasná vôňa. Výborne pri nej zrelaxujete a zaspíte. Levanduľa je doslova zázrak, ktorý vám pomôže načerpať energiu a oddýchnuť si.

Je úplne jedno, či ju využijete v masážnom oleji alebo si jej lístky pridáte do teplého mlieka. Budete sa cítiť ako by ste práve navštívili Provence. Aj týmto malým krôčikom zaženiete veľkú únavu a ráno sa vám bude lepšie vstávať.

Čaj

V niektorých krajinách sa považuje za luxus. U nás sa berie ako samozrejmosť, ktorá nikdy nechýba. Oceňte však vynikajúce účinky bylinných čajov – hlavne medovky, harmančeku či opäť levandule. Už naše babičky po nich zaspávali. Odhaľte ich výnimočnosť a uvidíte, ako ich pri pravidelnom pití oceníte.

Horúci kúpeľ

Mamičky si väčšinou dávajú rýchlu sprchu. Ak však túžite po sladkom spánku, mali by ste siahnuť práve po kúpeli, ktorý naše telo uvoľní a pripraví na dokonalý odpočinok.

Pridajte k tomu tlmené svetlo, dokonalú hudbu, nejakú soľ a máte zaručený spánok.

Cvičte

Každý večer si dám 20 minút zumby. A ono to vážne funguje. Nemám problém zaspať, dokonale sa uvoľním, vyplavím endorfíny a mám aspoň chvíľu pre seba. Inak milujem aj poriadne dlhé prechádzky s malou. To mi tiež pomáha lepšie zaspať. Ak cvičeniu nefandíte, vyskúšajte jogu. Nie je náročná a okrem vášho tela bude prospešná aj pre vašu myseľ.

Hygiena dobrého spánku

Neviete o čo ide? Hygiena dobrého spánku znamená, že pred spaním nepozeráte do notebooku, na televíziu, neodpisujete na posledné e-maily, ale namiesto toho si vezmete knižku a vyvetráte si spálňu. Odložte svoje „pracovné“ rutiny a myslite len na odpočinok. Uvidíte, že sa vám bude spať oveľa lepšie.

Ak vás únava dobieha aj napriek týmto tipom, zaručene, aspoň u mňa, funguje káva. Pokúste sa však pre svoj spánok urobiť maximum. Uvidíte, že vám bude lepšie! Prajeme vám veľa pokojných nocí :-)

Previous ArticleNext Article

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *