Recenzia: Chicco Odstrkávadlo - lokomotíva

Recenzia: Chicco Odstrkávadlo - lokomotíva>
Značka Chicco je súčasťou talianskej skupiny Artsana, ktorú založil v roku 1946 Pietro Catelli. Samotná značka Chicco vznikla v roku 1958 po tom, čo sa zakladateľovi narodil syn Enrico, ktorému láskyplne hovorili Chicco. Pietro Catelli rozpoznal podnikateľskú príležitosť a vytvoril značku špecializujúcu sa na starostlivosť o dieťa od jeho narodenia.

Lokomotíva, ktorá vie štekať

Odstrkávadlo v roztomilom prevedení lokomotívy je dodávané s bohatou výbavou. Pod sedadlom s opierkou je úložný priestor na hračky. Vpredu má lokomotíva otáčací volant s elektronickým panelom (funguje na dve 1,5 V AA batérie). Po stranách volantu sú dve páčky pre mechanické aktivity. Panel, rovnako ako opierka, nie sú s lokomotívou spojené na pevno. Panel sa vkladá do červeného volantu, opierka sa zasúva do zadnej časti lokomotívy. Elektronický panel obsahuje šesť tlačidiel a otáčacie koliesko, ktoré pri stlačení alebo otočení vydáva zvuky a rozsvieti zelený oválik na čele panelu. Okrem húkania, zvuku cinkajúcich závor na priecestí a idúceho vlaku, má lokomotíva aj tlačidlá vydávajúce zvieracie zvuky, takže vie štekať, plakať aj kýchať. Okrem toho vie potom ešte aj zahrať dve melódie. Na moje prekvapenie sa do rytmu melódie pridajú aj zvieratká, ak sa tlačidlá so zvieratkami stlačia v rovnakom čase, keď hrá hudba. Zvuky možno úplne vypnúť a tiež regulovať ich hlasitosť (polohy I a II). Rozmery som na obale nikde nenašla. Podľa môjho merania sú: dĺžka - cca 55 cm, šírka - cca 27 cm a výška (sedadla) - cca 18 cm. Lokomotívu možno využiť ako odstrkávadlo alebo chodítko, je určená pre deti od 12 mesiacov a maximálna nosnosť je 20 kg. lokomotiva detail

Pozor, cúvam...

Mašinku si syn zamiloval od prvého okamihu. Okrem hracieho panelu ho veľmi zaujíma úložný priestor, kde si striedavo robí nákladku aj výkladku hračiek a rôznych pokladov, čo nájde v domácnosti. Niekedy jazdí po dome sám, ale viac sa mu asi páči, keď ho niekto tlačí a môže tak ísť väčšou rýchlosťou. Len musíme ešte vypilovať otáčanie volantom, ktorý je spojený s kolesami, takže mašinka skutočne zatáča (aj keď vzhľadom k malému natočeniu to nie je zatáčanie nijako dramatické). Na rozdiel odo mňa si syn obľúbil cúvanie, ale rovnako ako u mňa to má niekedy neblahé následky. Našťastie vďaka operadlu sa karamboly pri cúvaní obídu bez zranení.

Plusy

Na lokomotíve by som vyzdvihla roztomilé spracovanie, jej rozmer na výšku - je nízka, takže syn môže pohodlne nasadať a vysadať, nebojí sa a v prípade, že sa jeden z týchto úkonov zlyhá, tak spadne z malej výšky. A potom sa mi veľmi páči veľké množstvo prvkov, s ktorými sa syn môže zabaviť.

Mínusy

S čím som trochu zápasila, bolo to, že elektronický panel po zasunutí do volantu nie je celkom ľahké opäť vytiahnuť (napr. v prípade potreby vymeniť batérie).

Suma sumárum