Nákupný poradca

Recenzia – autosedačka AVIONAUT & RÖMER

Písať recenziu na autosedačky je viac ako ťažké. Ja ich vlastne vôbec vyskúšať nechcem. Takže vám popíšem len svoju vlastnú skúsenosť s používaním a to, ako sa v nich cítia moje dievčatá.

Testovanie bezpečnosti prenechám profesionálom. Verím, že by ste chceli vidieť možno väčší prehľad sedačiek, ale budem hodnotiť konkrétne dva modely, ktoré sme mali možnosť v spolupráci s Feedo vyskúšať.

Keď som vyberala autosedačky do svojho auta, prvá voľba pre Dorotku padla na Römer a druhá pre Grétku mala byť rovnaká. Bohužiaľ na Feedo nebola dostupná a pretože sme sa ponáhľali, odporučili mi sedačku Avionaut. Zo začiatku som bola skeptická, pretože to pre mňa bola neznáma značka. Následne mi však dali viac informácií, na základe ktorých som sa rozhodla, že ju chceme. V D-Teste som ju nenašla, je vyrábaná v Európe a obe značky spĺňajú rovnaké normy.

AVIONAUT Glider Softy

Avionaut je pomerne nová, nie až tak známa značka autosedačiek. Tieto sedačky boli vyvinuté v leteckom priemysle. Ich teóriou je „tvrdá škrupina a mäkké vnútro“. Vnútro Avionaut autosedačiek je vyrobené z inovatívneho extrudovaného polystyrénu, aby mohli lepšie absorbovať nárazy, ktorým môže byť dieťa vystavené. Povrch pôsobí ako plyš a tým pádom je materiál hrejivý v zime a príjemne chladivý v lete (to ešte uvidíme). Výhodou tohto materiálu je ľahká údržba, zatiaľ sa mi vždy podarilo z povrchu umyť obyčajnou handričkou všetky zvyšky jedla, takže za 5 mesiacov sa ešte nemusela ani jednu prať. Pozitívne hodnotím aj veľmi široký výber farieb, pre farby chtivých fajnšmekrov :-)

Základné údaje:

  • 9 – 25 kg (cca 9 mesiacov – 7 rokov)
  • Uchytenie – bezpečnostným pásom
  • ISOFIX – nie
  • Váha – 8, 15 kg
  • Polohovanie na spanie – áno

Polohy autosedacky

Základná poloha // maximálna poloha na spanie

Operka hlavy

Oceňujem dvojitú výplň v okolí hlavičky, nielenže je to pohodlné, ale tiež bezpečnejšie (môj laický názor).

Autosedačka je polohovateľná, tzn. že sa v nej dieťa počas jazdy pokojne vyspí. Spočiatku som si myslela, že sedačku nie je možné počas toho, keď v nej dieťa sedí, napolohovať, ale chcelo to len cvik. Pre istotu vás na to teda upozorňujem. U sedačky je polohovanie s dieťaťom možné, stačí len nájsť ten správny pohyb a potom to ide naozaj hladko. Pásy sa nastavujú klasicky – „push“ tlačidlom a ťahom pásov.

 

Zapninani sedacky

Sedačka má päťbodové zapínanie. Pri váhe do 9 – 18 kg sa sedačka k autu upevňuje podľa fotografie vľavo prevlečením bezpečnostného pásu po jej obvode.

Pri váhe od 15 – 25 kg jednoducho skryjete 5-bodové zapínanie pod podložku na chrbte a odpojíte zaklikávací pás uprostred a potom pútate štandardne bezpečnostným pásom v aute. Najprv zapnete pás a následne ho nastavíte na pevno zakliknutím do hornej časti sedačky – viď fotografie nižšie.

Pozitívne hodnotím umiestnenie piktogramov v prednej časti sedačky!

Zabezpeceni pasu

Zabezpečovacia klapka na pás na vrchnej strane sedačky.

Mensi autosedacka

Zabezpečovacia klapka pre pás na spodnej strane sedačky (používa sa pri variante 9 – 18 kg).

Osobný pocit

Do môjho malého Clia sa zmestí len pokiaľ je za spolujazdcom, kde nikto nesedí, preto sa táto sedačka nakoniec presunula do ockového auta. Pri kúpe je teda určite dôležité myslieť na dostatočný zadný priestor. Túto vlastnosť ale pozorujem aj pri druhom, staršom modele inej značky, ktorý už tiež v tejto hmotnostnej kategórii máme.

Autosedačka je vyrábaná podľa normy ECE R44/04.

Odkaz na sedačku je TU.

RÖMER KidFix XP

584816

Základné údaje

  • 15 – 36 kg, 4 – 12 rokov
  • Uchytenie – bezpečnostným pásom
  • ISOFIX – áno
  • Váha – 7 kg
  • Polohovanie na spanie – nie
  • Norma EÚ: ECE R44 / 04

V prípade druhej autosedačky je všetko jednoduché. Neupravuje sa a nepolohuje sa žiadnym špeciálnym spôsobom.

Chránič bezpečnostného pásu bráni nepríjemnému poraneniu v prípade nárazu. Je možné ho uložiť na obe strany, takže je jedno, na ktorú stranu auta sedačku umiestnite. Pripútanie je veľmi rýchle a intuitívne a myslím, že sa nemôžete pomýliť. Systém XP – PAD podľa výrobcov v prípade nárazu polhcuje 30% energie, a tak eliminuje poranenia v oblasti krku.

Romer polohy

Pre pohodlnejšie spanie je možné využiť niekoľko naklápacích polôh, ale len v prípade napojenia na ISOFIX. Pri použití pásu to možné nie je (teda aspoň mne sa to nepodarilo). Napriek tomu sa vďaka pomerne veľkým a mäkkým bočným opierkam Dorotka počas cestovania dobre vyspí. Nastavenie hlavovej opierky je možné jednou rukou a posuvné tlačidlá sa nachádza v zadnej časti opierky. Celkom môžete zvoliť 1 z 11 polôh. Nám zatiaľ úplne stačí prvá poloha a úprimne neviem, či využijeme všetkých 11. Poťah sedačky sme zatiaľ neprali ani nedávali dole, ale výrobca sľubuje ľahké zvesenie v prípade potreby.

Osobný pocit

Sedačka je veľmi ľahká a aj v prípade, že ju presúvate z auta do auta to zaberie pár sekúnd. V aute zaberá pomerne málo miesta a do priestoru vyčnieva menej ako Avionaut (čo je ale pochopiteľné). V tejto hmotnostnej kategórii máme už tretiu v poradí a podľa Dorotky je jednoznačne najpohodlnejšia.

Autosedačka má hodnotenie v D-Teste.

Tento model v podobnom farebnom prevedení nájdete TU, naše farebné prevedenie potom TU.

Za recenziu ďakujeme Miške z blogu Dorota a Greta!

Previous ArticleNext Article

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *