Nevzdávajte sa svojich snov ani počas materskej, odkazuje Bára z MamaPocket

Nevzdávajte sa svojich snov ani počas materskej, odkazuje Bára z MamaPocket>
Bára je mama, manželka, bloggerka a podnikateľka. Všetko to zvláda. Ako? To nám prezradí v našom spoločnom rozhovore. Začneme otázkou – ako ste sa dostali k blogovaniu? Bolo to klasické - potrebujem sa niekde vyrozprávať a „vypísať“ sa z problémov každodenného života alebo ste na to mali iný dôvod? Blog Mama Pocket píšem už tri roky. Vtedy mama blogov nebolo toľko, veľa sa písalo o kozmetike, ale rodinné blogovanie bolo v plienkach. Ja som v tej dobe mala doma ročného Ferdu a zdalo sa mi, že viem o deťoch všetko a chcem sa o svoje skúsenosti podeliť. Teraz samozrejme viem, že som nevedela nič. Blog sa od svojich začiatkov menil, našla som sa v písaní o skutočnom živote, nehráme sa na rodinnú idylku a netvrdím, že zvládnem všetko lavou zadnou.  obr1Ďalšia z klasických otázok, ktoré ale mňa naozaj zaujímajú – ako sa dá skĺbiť rodina a blogovanie? Nemali ste niekedy pocit, že blog je niečo, čo vám zaberá veľa času, ktorý strácate na úkor rodiny? Nie je ľahké všetko skĺbiť tak, aby nikto neprišiel skrátka a nie vždy sa mi to podarí. Napríklad často u nás nie je upratané. Mne sa materská zdala ako intelektuálna deprivácia. Človek si pred tým, ako prídu deti, plánuje, ako často bude chodiť von s kamarátkami, pracovať na sebe, cvičiť..potom ale zistíte, že väčšinu času meníte plienky, varíte zeleninku, staviate vežu s kociek. Keď som raz počula, ako hovorím Ferdovi "poď, pôjdeme brm brm", povedala som si, že sa viac musíme venovať sebe. Články na blog ale píšem iba vtedy, keď deti spia, takže poobede alebo večer. A tiež nepublikujme články pravidelne, proste na to niekedy nie je čas a ja to nechcem lámať cez koleno. Napríklad december je pravidelne môj krízový mesiac a ja takmer nič nenapíšem, pretože to nestíham.  K blogovaniu ste si po novom pridali aj vlastný biznis. Čo vás k tomu viedlo?  Aj kvôli blogu som sa začala rozhliadať, aké sú u nás produkty pre deti. A plienky, deky, osušky - tie mám asi najradšej. Sú to produkty, ktoré používate denne a kto by si nechcel kúpiť niečo pekné? Ale väčšina značiek prispôsobuje design iba deťom. Sú to kačičky, medvedi, nezmyselné abstraktné vzory. Ja sa snažím myslieť viac na mamičky. Chcem, aby si moje plienky zamilovali a aby to boli práve tie plienky, po ktorých budú siahať najradšej. Okrem designu vsádzam na vysokú kvalitu a to, že sa celá výroba odohráva v Českej republike. Vrhla som do toho s nadšením, povedala som si, že nemám čo stratiť a určite by som si vyčítala, ak by som to aspoň neskúsila.  Plienky, najmä tie látkové, sú vždy potrebné, považujem ich ja sama (a to nie som mama) za must have. Lenže dizajn je tak krásny, že by mi bolo ľúto ich používať! :)) Látková plienka je taká multifunkčná vec! Mamičky ich používajú denne. A každá mamička rada vystrojí dieťa a chce sa ním pochváliť. A presne vtedy (dúfam) mamičky vytiahnu plienky odo mňa. Milujem, keď mi mamičky posielajú fotky detí a mojich plienok, vtedy si obr4poviem, že som si vymyslela najlepšiu prácu na svete. Zároveň je to pre mňa veľký záväzok, aby som si udržala vysokú kvalitu a stále sa zlepšovala. Spolupráca s ďalšou osobou (vo vašom prípade s grafikom Ondrom Michálkom) zrejme nie je jednoduchá. Ako to bolo u vás? Zhodli ste sa na prvýkrát?  Ondrej je skvelý. Povedala som mu, akú mám o motívoch predstavu a ladili sme vlastne iba farby a detaily. Skôr nie je jednoduché spolupracovať so mnou, trvá mi dlho sa rozhodnúť, pochybujem o sebe a všetko by som stokrát zmenila. Chcela som na začiatku jeden minimalistický motív a vybrala som svoje obľúbené detské citáty a kvetiny, pretože kto ich nemá rád. Veľmi sa mi páči štýl, kedy oba návrhy vyzerajú ako by boli namalované vodovkami a Ondrej túto predstavu splnil presne.  Plánujete radu plienok aj rozšíriť? Samozrejme, plány do budúcnosti mám a trávim nad nimi celé noci. Teraz mám jeden nový motív, prvý nápis v češtine "ahoj svet". A po ňom príde úplná pecka (teda podľa mňa), ale tú ešte neprezradím.  Napadá mi otázka, možno na zamyslenie – čo vám rozbehnutie e-shopu a vlastnej značky dalo a čo naopak vzalo? Dá sa to už takto zadenifovať? Hovorila som si, ako je materská dovolenka ideálna príležitosť pre založenie vlastnej značky, ako máte viac času atď. To si teraz rozhodne nemyslím. Zistila som, že nedokážem pracovať a zároveň sa starať o deti, pretože sa nedokážem sústrediť ani na jedno. A keď som s nimi, chcem sa im venovať svoju plnú pozornosť. Takže opäť prichádza práca po večeroch a obmedzený čas. Ale určite mi celá táto akcia s obr2vlastnou značkou zvýšila sebavedomie. Nech to s Mama Pocket dopadne akokoľvek, budem môcť povedať, že som to skúsila.  Je ťažké ísť si za svojím snom (pracovným), keď máte doma dve krásne ratolesti a manžela, ktorý je (ak to môžem povedať za vás) splneným snom osobným? Naopak, deti sú môj motor. Najviac mi záleží na tom, aby boli šťastné a aby mali vo mne a v manželovi dobrý príklad. Podľa mňa nie je správne vzdať sa svojich snov alebo čakať na lepšie obdobie, ktoré nemusí prísť. Verím, že keď uvidí, že majú rodičov, ktorí sú so sebou spokojní, ktorí robia to, čo ich baví, dá im to viac, ako keby mama chodila strhaná z práce, ktorú nemá rada iba preto, že je lepšie platená.  Čo by ste ako mamička/bloggerka/podnikateľka odkázali všetkým mamičkám, ktoré pomýšľajú na to, že si začnú tiež plniť podnikateľký sen? Aby sa nebáli ísť s kožou na trh. Finančne, aby dúfali v to najlepšie, ale aby boli pripravené na to najhoršie (to mi poradil jeden veľmi skúsený český podnikateľ). Aby sa pýtali na otázky, ktoré sú síce zdárne triviálne a ak nie sú si isté, aby sa poradili s odborníkmi. Ja som nevedela ani ako sa vyplňuje paragón, čo je PR, čo všetko musím kde oznámiť alebo odovzdať, než začnem podnikať. A verte alebo nie, aj na tú najhlúpejšiu otázku mi vždy tí, čo tomu rozumejú, odpovedali s úsmevom. Barborku a jej FB page nájdete TU, na Instagrame ju môžete sledovať tu, jej blog si prečítajte tu.