Lifestyle, Recepty

Naučte svoje deti mlsať zdravo

Obzvlášť v prvých rokoch života je pre dieťa kvalitná a vyvážená strava zásadná. V praxi však majú deti do troch rokov v strave príliš veľa jednoduchých cukrov, nezdravých tukov a málo ovocia a zeleniny.

Tento zlý prístup potom prispieva u detí k rozvoju civilizačných chorôb – cukrovke, obezite, vysokému cholesterolu a zubnému kazu. Poďme sa spoločne pozrieť na niekoľko zásad, ktoré vášmu dieťatku pomôžu k lepším stravacím návykom.

Viac o výskume, na viac ako 800 slovenských deťoch si môžete prečítať TU.

Nenechajte sa ovplyvniť reklamou

V dnešnej dobe je pre rodičov veľmi zložité ochrániť deti pred atakom televíznych a ďalších reklám, ktoré nabádajú ku kúpe lákavých a sľubne vyzerajúcich cukroviniek – údajne „zdravých“ detských desiat.

Bohužiaľ, tieto cukrovinky bývajú plné nezdravých tukov, cukrov a dieťaťu neprinášajú žiadny výživový úžitok, aj keď mu chutia.

Začnite čo najskôr

Je jasné, že deti majú občas „chuť na sladké“. Dôležité však je, aby sa naučili samé siahnuť po zdravšej variante. Nekupujte domov zbytočne nič, čo deťom nebude z hľadiska výživy prospešné.

Čím menšie dieťa, tým je toto pravidlo dôležitejšie, práve kvôli vytvoreniu správnych stravovacích návykov.

Prísne zákazy nepomôžu

Keď svoje deti povedieme v oblasti výživy tým správnym smerom, nemusíme sa neskôr rúcať z toho, že občas u babičky alebo na návšteve ochutnajú niečo nezdravé. Takéto dieťa toho navyše ani veľa nezje, pretože na to nie je zvyknuté.

Naopak, keby sme dieťaťu striktne zakázali onú maškrtu ochutnať, situáciu by sme ešte zhoršili. Zakázané ovocie totiž chutí najlepšie.

Cukor ako zdroj energie

Často počúvame (hlavne od babičiek), že dieťa cukor jesť musí, aby malo dosť energie a nebolo unavené. Pravda je to však len čiastočne! Dieťa síce potrebuje na doplnenie energie sacharidy, ktoré majú byť dokonca hlavnou zložkou jedálnička a pokrývať až 50% potrebnej energie, ale nie sú to myslené cukry jednoduché (biely cukor), ale cukry zložité.
Medzi ne patria monosacharidy (ovocie, med), disacharidy (mlieko, mliečne výrobky), oligosacharidy (nájdeme v strukovinách), polysacharidy – sem patrí dôležitá vláknina, ktorú nájdeme v celozrnných potravinách, zelenine, ovocí a zemiakoch.

Vždy máme možnosť voľby

KD205-5060040253007

Predstavte si, že už ako obvykle dávate do košíka obľúbené ovocné kapsičky. Zastavte sa na chvíľku a prečítajte si zloženie výrobku. Zaberie vám to len pár sekúnd (na Feedo.sk zloženie vždy nájdete v detaile produktu). Uvidíte, že v detskej výžive je zdravých alternatív veľká kopa!

Snímka obrazovky 2016-09-12 o 14.02.24
Príklad – výrobky Kiddylicious (KLIK)

Len to chce na začiatku venovať výberu viac času, je to čas investovaný do zdravia vašich detí.

Čím teda deťom osladiť život?

Sladké kupované limonády a šťavy nahraďte domácimi limonádami z čerstvého ovocia a vody.
Na zahnanie chute na sladké pripravte misku sušeného ovocia. Dnes už sa dá bez problémov zohnať sušené ovocie nesladené. Výborné sú datle, hrozienka, moruše, brusnice sladené jablčnou šťavou alebo marhule.
Namiesto klasického dezertu po obede, môžete pripraviť ľahký dezert z tvarohu a medu, ozdobený ovocím a posypaný orieškami.
Ako náhradu za čokoládovú tyčinku, pripravte deťom ovocný špíz!

https://www.youtube.com/watch?v=1xTMgfxHBAc

Budeme radi za ďalšie tipy, ako deťom zdravo osladiť život :-) Napíšte nám do komentárov!

Previous ArticleNext Article
Jmenuji se Nina, je mi 23 let a nadšeně fotím, miluji dobré jídlo a internety. Více prozradí můj Instragram - https://www.instagram.com/whatitsgonnabe/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *