Tehotenstvo

Je plávanie v tehotenstve vhodné?

plávanie-v-tehotenstve

Plávanie sa považuje za asi najvhodnejší šport pre budúce mamičky. Má množstvo nesporných výhod. Napriek tomu by ste mali byť aj pri ňom opatrná. Prečo teda začať plávať a na čo si dať pozor?

Plávanie má mnoho výhod:

  • napomáha fyzickej a psychickej kondícii,
  • podporuje cirkuláciu krvného obehu,
  • zmierňuje bolesti svalov, kĺbov a chrbtice,
  • priaznivo pôsobí na činnosť pľúc,
  • uvoľňuje napätie a pôsobí relaxačne na celý organizmus atď.

Kedy vám lekár plávanie neodporučí

Ak patrí plávanie medzi vaše obľúbené športy a nechcete sa ho vzdať ani počas tehotenstva, preberte situáciu s vaším gynekológom. Môže sa stať, že vám ho neodporučí. Najmä, ak vám hrozí predčasný pôrod, trpíte vaginálnou infekciou alebo máte iné problémy podobného charakteru. Inak je ale úplne bezpečné a pomôže vám regulovať hmotnosť tak, aby ste príliš nepribrali.

Miesto si vyberajte

Keď hovoríme o plávaní, nemyslíme tým práve prírodné nádrže, rybníky, verejné bazény či rôzne termálne kúpele. Na podobné zariadenia radšej rovno zabudnite. V tehotenstve by ste mali dávať prednosť iba takým miestam, ktoré podliehajú prísnym kontrolám hygieny.

osetrenie-pokozky-po-plavani

Dávajte na seba pozor

Avšak, buďte na seba za každých okolností opatrná. Nepreceňujte sa a nezabúdajte na hygienu pred aj po vstupe do bazéna. Ak by ste cítili akýkoľvek diskomfort, napr. bolesti v podbrušku, pálenie pri močení a pod.. radšej sa plávania vzdajte. Vaše zdravie a zdravie vášho dieťaťa je dôležitejšie ako pár témp v bazéne.

Previous ArticleMama-v-domacnostiNext ArticleAko-sa-vyhnut-chripke

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *