Lifestyle, Recepty

Recept – hustá pórová polievka bez múky

Porova-polievka-recept

Snažím sa pre dcéru variť zdravo a polievky zdravé sú. Nemusí to však byť len vývar. Zdravá môže byť aj poriadne hustá polievka. Zahreje, zasýti a je to výborná dopoludňajšia desiata.

Naša najobľúbenejšia je pórová, aj keď sa hovorí, že pór je „kontroverzná potravina“. Buď ju milujete, alebo nenávidíte. Je vhodný aj v tehotenstve – nahradí cibuľu a na rozdiel od nej nenadúva. A ako na pórovú polievku bez múky a smotany?

Budete potrebovať:

  • jeden väčší pór
  • kúsok masla
  • 3 stredne veľké zemiaky
  • soľ
  • mletá rasca
  • cca ½ litra vývaru alebo vody
  • ponorný mixér

Najprv odkrojte z póru svetlú časť a dajte ju bokom na neskôr (stačí asi 10 – 15 cm). Tmavé listy rozkrojte napoly a poriadne premyte vo vode – býva tam hlina, tak nech vám potom neškrípe medzi zubami. Listy nakrájajte. Zemiaky si ošúpte a nakrájajte na malé kúsky, aby boli rýchlo uvarené.

V dostatočne veľkom hrnci, aby ste v ňom potom mohli bez obáv použiť ponorný mixér, si speňte kúsok masla a orestujte na ňom nakrájaný pór, kým nezačne mierne hnednúť. Prisypte zemiaky, rýchlo premiešajte a zalejte vývarom. Nemusí ho byť veľa, asi tak, aby bola zelenina akurát ponorená. Nechajte variť, kým sa zemiaky nerozpadajú. Potom pridajte štipku mletej rasce a rozmixujte dohladka. Osoľte podľa chuti.

Nakrájajte si nadrobno asi ⅔ zo svetlej časti póru, ktorú ste si schovali na začiatku. Kúsky voľte také malé, aby potom nevadili deťom. Vsypte ich do polievky a nechajte asi 5 minút prebublať.

A máte hotovo. Príprava vrátane varenia netrvá dlhšie než pol hodinku.

Ak si spomínate, zostal nám ešte kúsok póru. Ten môžete pokrájať a surovým posypať polievku pri podávaní dospelým. Je príjemne pikantný a chuť polievky nebude tak mdlá.

Skip Hop

Pár tipov

– Ak vám polievka pripadá príliš hustá, prilejte vývar. Pokiaľ naopak riedka a chcete ju pre deti hutnejšiu, aby sa im lepšie jedla a zasýtili sa, ošúpte si ešte jeden zemiak a nastrúhajte ho na strúhadle nahrubo. Vmiešajte ho do polievky spolu so svetlou časťou póru a nechajte ešte chvíľu variť, kým nezmäkne. Nemusíte už mixovať, nechajte „zemiakové rezance“ pokojne v celku.
– Ak poznáte pórovú polievku so smotanou alebo mliekom, pokojne ho prilejte. Ak ste na bezlaktózovej diéte, môžete použiť niektoré alternatívne mlieko, ako napríklad sójové, kokosové alebo ryžové.

DOBRÚ CHUŤ

PS: nabudúce si môžeme dať brokolicovú, šošovicovú, hrachovú, boršč alebo napríklad nekoncentrovanú zemiakovú polievku? Píšte do komentárov, na ktorú by ste mali chuť.

Previous ArticlePrvých šesť týždňovNext Article

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *