Lifestyle, Moderný rodič

Nechcete varením zničiť dôležité živiny? Na toto si dajte pozor!

ako-variť-zdravo-pre-deti

Aj čerstvé a kvalitné suroviny môžeme nevhodnou prípravou v kuchyni ľahko znehodnotiť. Zabudnite preto na vyprážanie, prípravu ťažkých „slovenských“ jedál (obľúbené smotanové omáčky s knedľami a pod.) a skúste to inak a lepšie!

Zamerajte sa radšej na varenie či dusenie vo vode a v pare, krátke restovanie alebo opekanie. Opatrne zaobchádzajte tiež s korením, pretože deti by nemali dostávať jedlá príliš ostré a pikantné. Uprednostňujte preto skôr zelené bylinky, a to pokiaľ možno čerstvé alebo aj sušené, mletú rascu a sladkú papriku.SH2521M-03-879674004771

Pozor na cibuľu a cesnak

Opatrne by ste mali zaobchádzať tiež s cesnakom a cibuľou, po ktorých môže byť deťom zbytočne ťažko. Aby nedochádzalo k zničeniu väčšiny vitamínov, odporúčame variť potraviny čo najkratšiu možnú dobu. U malých detí je ale dôležité mať istotu, že bola potravina (najmä mäso a vajcia) dostatočne tepelne upravená, aby nedošlo k zdravotným problémom.

Ak už máte deti trochu odrastenejšie (približne vo veku štyroch alebo piatich rokov), môžete ich pomaly zapájať do prípravy jedál. Deti totiž veľmi rady pomáhajú, aj keď to mnohokrát znamená upratať potom celú kuchyňu. Zatiaľ čo budete krájať zeleninu, môžu deti niečo umývať, vybaľovať z obalov, sypať do misiek alebo miešať. Uvidíte, že ich to bude ohromne baviť. varenie pre deti

Naučte deti správne jesť

Najmenší stravníci bývajú častokrát nielen nároční, ale aj veľmi konzervatívni. Ako ich teda o chutnosti nového pokrmu presvedčiť? Jedlo pre nich musí byť atraktívne. Je preto dôležité striedať jedlá s rôznou teplotou, chuťou, farbou i konzistenciou. Nezabúdajte tiež na fantáziu. Tá je pri príprave a následnom servírovaní nesmierne dôležitá.

Z „neobľúbených“ strukovín nemusíte robiť vždy len polievku alebo kašu. Deťom väčšinouveľmi chutia napríklad nátierky. Niektorí malí jedáci tiež istý čas odmietajú, pokiaľ sú jednotlivé potraviny zmiešané. Prečo im teda robiť šalát z niekoľkých druhov zeleniny, keď im to tak nechutí? Pripravte im na mištičky jednotlivé druhy pekne zvlášť. Hlavne buďte trpezliví a prvé odmietnutie neberte ako prehru. Snažte sa ďalej. Po čase si deti zvyknú a jedlu na chuť prídu.

detský-riad

 

Previous ArticleDieta-z-bilingvalnej-rodinyNext Article

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *