Tehotenstvo

Aké sú najčastejšie potiaže tretieho trimestu a ako na ne?

Práve ste sa preklenuli do poslednej fázy vášho tehotenstva. Tretí trimester začína od 28. týždňa tehotenstva a končí pôrodom bábätka. Táto posledná fáza tehotenstva môže byť pre ženu veľmi fyzicky i emočne náročná. A aj keď ste predtým žiadne ťažkosti mať nemusela, v treťom trimestri sa môžu objaviť ťažkosti spojené s vyšším stupňom gravidity.

Aké to sú a čo môžete urobiť?

Bolesti chrbta

Ako bruško rastie a narastá maternica, zväčšuje sa zakrivenie chrbtice. Panvové väzy sa povoľujú a vy pred sebou nosíte stále väčšiu a väčšiu váhu – a práve to spôsobuje bolesti chrbta.

Čo môžete urobiť?

  • Cvičte cviky vhodné pre tretí trimester na uvoľnenie chrbtice, vhodné sú napr. cviky na gymnastickej lopte.
  • Snažte sa nacvičiť si vhodný postoj tela.
  • Nenoste topánky s vysokými podpätkami.
  • Zbytočne nedvíhajte ťažké predmety.
  • Keď musíte stáť dlhšie na mieste, mierne pokrčte kolená.

Opuchy

Niektoré mamičky môžu trápiť opuchy členkov, pretože prietok krvi medzi srdcom a dolnými končatinami je stále ťažší.

Ak vám však veľa natekajú ruky alebo tvár, poraďte sa so svojím lekárom.

Čo môžete urobiť?

  • Pokiaľ možno, vyvarujte sa dlhému státiu.
  • Vždy, keď to pôjde, relaxujte v pozícii s nohami nad úrovňou bokov.
  • Opuchom neprospieva ani dlhé sedenie – cirkuláciu krvi podporíte, keď sa po chvíľke sedenia prejdete.
  • Dostatočne pite (2 – 3 litre tekutín denne).
  • Nenoste tesné ponožky, pančuchy.

Pálenie záhy

Hormóny spomaľujú trávenie a potrava sa drží v žalúdku dlhšie. Vďaka týmto zmenám dochádza k páleniu záhy – žalúdočné kyseliny sa dostávajú do pažeráka.

Čo môžete urobiť?

  • Neprejedajte sa.
  • Jedzte malé porcie, ale častejšie.
  • Na spanie si dajte pod hlavu viac vankúšov.
  • Vyhýbajte sa kofeínu, koreneným jedlám a čokoláde.
  • Po jedle nejakú chvíľku počkajte a nechoďte hneď spať.

Nespavosť

Vaše bruško už je naozaj veľké a vy zisťujete, že zaujať pohodlnú polohu v posteli, je čím ďalej náročnejšie. Tiež vás môžu budiť pohyby bábätka, pálenie záhy, bolesti bedier a neustále premýšľanie o príchode bábätka, obavy z pôrodu atď …

Čo môžete urobiť?

  • Snažte sa pred spaním vykonávať pravidelný rituál – uvarte si teplý čaj alebo mlieko, doprajte si teplý kúpeľ alebo si pustite relaxačnú hudbu.
  • Pred spaním môže niekomu prospieť večerná prechádzka, ktorá vás príjemne unaví.
  • Spite s dostatočným množstvom vankúšov. Ideálne je mať aspoň tri – jeden pod hlavu, druhý medzi kolená a tretí pod chrbát, aby sa uvoľnil tlak.
  • Môžete pred spaním vyskúšať rôzne relaxačné a dychové techniky, vhodné pre tehotné ženy.

Prajeme vám, aby ste tretí trimester zvládli s čo najmenšími ťažkosťami. A bábätko, ktoré vás na konci tohto obdobia čaká, bolo pre vás tou najväčšou odmenou :-)

Napíšte nám, ako zvládate alebo ste zvládala, tretí trimester vy – budeme radi za vaše komentáre.

Previous ArticleNext Article
Jmenuji se Nina, je mi 23 let a nadšeně fotím, miluji dobré jídlo a internety. Více prozradí můj Instragram - https://www.instagram.com/whatitsgonnabe/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *